Історія турніру "Шкіряний м'яч"

У далекому 1965 році в СРСР газетою "Комсомольська правда" був заснований Всесоюзний дитячий турнір з футболу на призи клубу "Шкіряний м'яч". За роки існування мільйони юних футболістів прийняли участь у змаганнях, його школу пройшли багато наших відомих гравців.

З розпадом СРСР для клубу настали нелегкі часи. З 1990 по 1997 роки турнір не проводився.

Відродження змагань на Всеукраїнському рівні в 1998 році ініціював Федір Шпиг, народний депутат України, президент Асоціації аматорського футболу України.

Очолив клуб відомий ветеран київського "Динамо", кращий футболіст СРСР 1966 року, заслужений майстер спорту Андрій Біба.

Головною метою та завданням турніру є підвищення масовості дитячого футболу України, організація культурно-оздоровчої та виховної роботи в загальноосвітніх школах, зміцнення здоров'я підлітків і залучення їх до систематичних занять спортом, виявлення талановитих футболістів, популяризація та розвиток футболу.

Велику допомогу в організації та проведенні змагань надають Федерація футболу України, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України.

Змагання проводяться у трьох вікових групах. Молодша – 11 років, середня – 12 років, старша – 13 років.

У 1998 році у змаганнях взяли участь лише 126 команд, але задум настільки сподобався футбольному загалу України, що вже в 1999 році на старти вийшли 13 000 команд.

З того часу кількість команд-учасниць невпинно зростала. В 2000 році їх вже було 16 000, в 2001 році – 32 000, в 2002 році – 40 000, в 2003 році – 42 000, в 2004 році – 44 000.

Із сезону 2005 року на шкільні старти в трьох вікових групах на футбольні поля України стабільно виходять понад 50 000 команд, близько 600 000 дітей 11, 12, 13 років.

За часів українського "Шкіряного м'яча" фінали відбулися у містах: Київ, Донецьк, Вінниця, Івано-Франківськ, Львів, Луганськ, Одеса, Ужгород, Миколаїв, Полтава, Рівне, Чернівці, Чернігів, Біла Церква Київської обл., Олександрія Кіровоградської обл., Судак АР Крим, Хмільник Вінницької обл., Кременчук Полтавської обл., Гусятин, Копичинці Тернопільської обл., Володимир-Волинський Волинської обл., Слов'янськ, Артемівськ Донецької обл., Каховка Херсонської обл., Полонне, Понінка Хмельницької обл., Ромни Сумської обл., Добромиль Львівської обл., Куп'янськ Харківської обл.

На порядок більшою є кількість міст та селищ, які приймали Всеукраїнські зональні турніри.

Стимулює до участі у змаганнях і величезна кількість подарунків юним футболістам від меценатів "Шкіряного м'яча".

На даний час генеральним спонсором Асоціації аматорського футболу України є група компаній "Молочний альянс", а технічним спонсором – "Adidas".

Усі роки українського "Шкіряного м'яча" всі фіналісти отримують комплекти чудової ігрової форми, футбольні м'ячі, різноманітні призи та відзнаки. Кращі дитячі колективи нагороджуються кубками та медалями від Асоціації аматорського футболу України та Федерації футболу України.

У різні роки переможці фіналу "Шкіряного м'яча" по різному додатково відзначалися.

У 2000 та 2001 роках завдяки Міністерству України у справах сім'ї, молоді та спорту учасники всіх трьох фіналів місяць змагалися та відпочивали у Міжнародному молодіжному центрі "Артек".

У 2003 переможці середньої та старшої вікових груп українського "Шкіряного м'яча" на фіналі аналогічного російського турніру в Москві посіли, відповідно, 1 та 3 місця.

У 2007 та 2008 роках, завдяки Федерації футболу України, одна з кращих дитячих команд приймала участь у міжнародному дитячому турнірі в Туреччині.

У 2007 році УЄФА визнала турнір "Шкіряний м'яч" кращим футбольним проектом для дітей.

Неодноразово переможці "Шкіряного м'яча" вшановувалися перед початком або у перерві матчів нашої національної збірної на НСК "Олімпійський" чи стадіоні "Динамо" імені Валерія Лобановського.

2010 рік став знаковим для турніру. Титульним спонсором загальнодержавного проекту, яким є "Шкіряний м'яч", став світовий бренд Coca-Cola, що дало змогу значно підвищити організаційний рівень змагань, збільшити кількість призів та подарунків учасникам змагань.

З 2010 року обличчям "Шкіряного м'яча" є улюбленець українських уболівальників – київський динамівець Сергій Ребров.

У сезоні 2011 року фінали приймали: серед 12-річних – Луганськ, 13-річних – Київ, 14-річних – Львів.

У 2011 році призери фіналу серед 13-річних – команди ЗОШ №73 м. Львова та Олександрійського колегіуму Кіровоградської області, завдяки компанії "Adidas", відвідали матчі національних збірних України, львів'яни – на "Арені Львів", а олександрійці – на НСК "Олімпійський".

У рік ЄВРО-2012 році всі три фінали "Шкіряного мʼяча – Кубку Coca-Cola" відбулися у м. Білій Церкві Київської області, а переможцями стали: 2000 р.н. – ЗОШ №20 м. Харків, 1999 р.н. – НВК №1 м. Маріуполь, 1998 р.н. – НВК №26 м. Рівне.

У січні та в жовтні 2012 року, відповідно, у російських Санкт-Петербурзі та Сочі, переможці українського "Шкіряного м'яча" приймали участь у міжнародному "Шкіряному м'ячі" серед команд країн СНД (U-13). У першому турнірі ЗОШ №73 м. Львова здобула бронзу, а колегіум м. Олександрії був шостим. У другому тріумфували гравці маріупольського НВК №1.

За підтримки "Coca-Cola" в плани на наступні сезони закладена необхідність докласти значних зусиль для активізації змагань районних та міських рівнів. Передбачений перелік заходів для реалізації цих планів, що сприятиме ще більшій популяризації та престижу "Шкіряного м'яча – Кубка Coca-Cola" як головного всеукраїнського турніру серед юних футболістів 12, 13, 14 років.

Тож любіть і вболівайте за Україну, грайте у футбол, пізнавайте світ і знаходьте нових друзів. "Шкіряний м'яч – Кубок Coca-Cola" надає вам цей шанс.

Схема проведення змагань:

  • 1-й етап – Першості шкіл – 50 000 команд
  • 2-й етап – Першості районів, міст – 16 000
  • 3-й етап – Області (міські) зональні змагання – 2 000
  • 4-й етап – Обласні (міські) фінальні змагання – 600
  • 5-й етап – Всеукраїнські зональні змагання – 81
  • 6-й етап – Всеукраїнські фінальні змагання – 24

Компанія Соса-Сola – світовий лідер з виробництва популярних напоїв.

Уже понад століття Компанія випускає найрізноманітніші напої, що стали частиною щоденного раціону мільйонів людей у всьому світі. Понад 500 торгових марок Компанії продаються у 206 країнах світу. Одним із напрямків громадської роботи в Україні Kомпанія Соса-Сola вважає підтримку громадських заходів, спрямованих на пропаганду активного способу життя та ідей олімпізму. З 2010 року Компанія Соса-Сola в Україні стала партнером Турніру, відтепер він має офіційну назву "Шкіряний м'яч – Кубок Соса-Сola".

Компанія Coca-Cola – найбільший у світі виробник напоїв, дарує споживачам свіжість більш ніж 500 газованих та негазованих напоїв. Окрім Coca-Сola, найдорожчого бренду у світі, до портфоліо Компанії входять такі бренди, як Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply and Georgia та Del Valle. Глобально, компанія – постачальник №1 газованих напоїв, кави, соків та соковмісних напоїв. Компанія має найбільшу систему дистрибуції по всьому світу, споживачі більш ніж у 200 країнах світу насолоджуються її напоями, споживаючи 1.7 мільярда порцій на день. Беручи на себе зобов'язання щодо стійкого розвитку суспільства, Компанія спрямовує свою діяльність на ініціативи щодо зменшення наслідків діяльності людства, підтримує активний, здоровий спосіб життя, створює безпечне середовище для колег та партнерів, сприяє підвищенню економічного розвитку суспільств на ринках, де здійснює діяльність. Разом з колегами-ботлерами входить до 10 найбільших роботодавців, об'єднуючи більш ніж 700,000 працівників системи Coca-Cola.

Coca-Cola асоціюється з футболом з часів першого чемпіонату світу в Уругваї в 1930 році.

Coca-Cola є одним із найдавніших корпоративних партнерів ФІФА, співпраця з якою розпочалася ще у 1974 році. Офіційна співпраця з УЄФА була розпочата у 1988 році. Coca-Cola підтримує футбол на будь-якому рівні: від аматорського до таких апофеозних подій як Кубок світу ФІФА та Кубок Європи.